Powiat Siedlecki
realizuje projekt pn.
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 3604W Broszków – Żeliszew Podkościelny”
Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej VII „Rozwój regionalnego systemu transportowego”, Działania 7.1 „Infrastruktura drogowa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Podstawowe informacje dotyczące projektu:
Całkowita wartość projektu: 8 710 895,38 zł
Wartość dofinansowania: 5 226 537,22 zł
Planowane efekty projektu:
- Długość przebudowanych dróg powiatowych – 7,69 km
- Długość wybudowanych chodników – 2,82 km
- Długość wybudowanych dróg dla rowerów – 2,79 km
- Liczba wybudowanych przejść dla pieszych – 12 szt.
- Liczba zmodernizowanych skrzyżowań – 8 szt.
- Liczba zmodernizowanych mostów – 1 szt.
- Liczba zmodernizowanych innych obiektów infrastruktury drogowej (przepustów) – 3 szt.
- Liczba wybudowanych urządzeń bezpieczeństwa ruchu – 9 szt.
Opis projektu:
Projekt obejmuje rozbudowę drogi powiatowej nr 3604W Broszków – Żeliszew Podkościelny na długości 7 688,5 m.
Zakres projektu obejmuje:
- opracowanie Studium Wykonalności,
- roboty budowlane drogowe – roboty przygotowawcze,
- roboty budowlane drogowe – roboty ziemne,
- roboty budowlane drogowe – odwodnienie korpusu drogowego,
- roboty budowlane drogowe – podbudowy,
- roboty budowlane drogowe – nawierzchnie,
- roboty budowlane drogowe – roboty wykończeniowe,
- roboty budowlane drogowe – urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- roboty budowlane drogowe – elementy ulic,
- roboty budowlane drogowe – inne roboty,
- roboty budowlane mostowe – roboty przygotowawcze,
- roboty budowlane mostowe – roboty ziemne,
- roboty budowlane mostowe – odwodnienie drogi,
- roboty budowlane mostowe – roboty wykończeniowe,
- roboty budowlane mostowe – urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- roboty budowlane mostowe – fundamentowanie,
- roboty budowlane mostowe – zbrojenie,
- roboty budowlane mostowe – beton,
- roboty budowlane mostowe – konstrukcje stalowe,
- roboty budowlane mostowe – izolacje,
- roboty budowlane mostowe – odwodnienie,
- roboty budowlane mostowe – urządzenia dylatacyjne,
- roboty budowlane mostowe – elementy zabezpieczające,
- roboty budowlane mostowe – inne roboty mostowe,
- koszty inspektora nadzoru,
- odszkodowania za grunty przejęte pod drogę,
- promocję projektu.
Cele projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa spójności sieci drogowej powiatu siedleckiego oraz podniesienie bezpieczeństwa i komfortu wszystkich użytkowników drogi poprzez rozbudowę odcinków drogi powiatowej, w tym jej połączenie z drogą krajową nr 2, mające pozytywny wpływ na zwiększenie dostępności wewnętrznej oraz zewnętrznej powiatu siedleckiego oraz jego ożywienie społeczno – gospodarcze.
Cel główny będzie realizowany przez cele szczegółowe:
- Poprawa jakości nawierzchni i innych parametrów technicznych drogi,
- Poprawa jakości mostu żelbetowego znajdującego się w ciągu przebudowywanej drogi,
- Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na drodze poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań i urządzeń technicznych,
- Poprawa dostępności terenów inwestycyjnych położonych w bezpośrednim sąsiedztwie drogi powiatowej,
- Ochrona środowiska naturalnego poprzez rozwiązania zmniejszające ilość emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Realizacja projektu przyczyni się do poprawy jakości infrastruktury i spójności sieci drogowej z układem dróg krajowych, w tym z siecią TEN-T. jego realizacja będzie miała wpływ na główny cel RPO WM 2014-2020, tj. inteligentny, zrównoważony rozwój zwiększający spójność społeczną i terytorialną przy wykorzystaniu potencjału mazowieckiego rynku pracy w ramach drugiego celu strategicznego – Przeciwdziałanie dysproporcjom regionalnym prowadzące do zwiększenia chłonności regionalnego rynku pracy poprzez wyrównywanie dostępu do zatrudnienia, włączenie społeczne i edukację.
Ponadto poprzez realizację projektu będzie realizowany cel tematyczny VII Osi priorytetowej – Rozwój regionalnego systemu transportowego, tj. „Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej” poprzez bezpośrednie połączenie drogi objętej projektem z drogą krajową nr 2, będącą w sieci TEN-T.
Sporządziła:
Bożena Zbieć
Wydział Dróg